نمایش مشخصات فرد تماس‌گیرنده

نمایش مشخصات فرد تماس‌گیرنده

نرم‌افزارهای مبتنی بر ویپ

مشخصات فرد تماس‌گیرنده- Caller ID- سیستم تلفنی ویپ


سیستم تلفنی ویپ، یک سیستم شناخته شده و پرکاربرد در سراسر دنیاست. همانطور که می‌دانید ویپ بر پایه سخت‌افزار و نرم‌افزار استوار است و برای راه‌اندازی آن می‌بایست از هر دو استفاده کرد و در حقیقت بدون وجود هریک، دیگری کارایی نخواهد داشت. نرم‌افزارهای زیادی در زمینه‌ی ویپ در بازار جهانی وجود دارند که عمدتا به صورت هسته باز (Open Source) و با امکانات پایه‌ بکار می‌روند. برخی از این دست امکانات ممکن است برای کاربران عادی قابل لمس نباشد و تنها برنامه‌نویسان بتوانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند. قابلیت برنامه نویسی در ویپ، امکان استفاده‌ی مطلوب از تمامی کاربردهای سیستم ویپ و افزودن امکانات جدید را به تمامی کاربران سیستم‌های تلفنی می‌د‌هد تا از ویپ در جهت مدیریت تماس‌های سازمان خود بهره‌مند شوند.

گروه فنی فرآوا، همواره، با شناخت نیاز بازار و عموم سازمان‌ها و با درنظر گرفتن نیاز مشتریان خود، جهت ایجاد قابلیت‌های بسیار ویژه و نو در نرم‌افزارهای سیستم‌های تلفنی (VoIP) پیشگام است. هر سازمان و مجموعه‌ای که از سیستم تلفن گویای فرآوا در بستر شبکه‌ی خود استفاده می‌نماید، این امکان را دارد تا از ماژول‌های کاربردی (Plug-in) جهت بهبود ارتباط با مشتریان خود استفاده نماید.

یکی از این ماژول‌های کاربردی (Plug-in) که توسط تیم فنی فرآوا با تحقیق و بررسی و برای نیاز برخی از مشتریان سازمانی طراحی و پیاده‌سازی شده است، امکان مشاهده‌ی اطلاعات فرد تماس گیرنده (Caller ID) می‌باشد.

کارکرد این قابلیت بدین صورت است: سیستم تلفنی ویپ، از طریق این امکان، در زمان دریافت تماس‌های ورودی یک سازمان/‌مجموعه، اطلاعات شخص تماس‌گیرنده، مانند نام و نام‌خانوادگی، سابقه‌ی فعالیت یا خرید، سوابق تماس، سوابق برخورد با کارمندان سازمان و هرگونه اطلاعاتی که برای آن سازمان مورد نیاز باشد، ‌را به صورت یک پنجره‌ی (Pop Up) روی کامپیوتر شخص پاسخ‌دهنده‌ی تماس، نمایش خواهد داد.

فرد پاسخ‌دهنده‌ی تماس، قبل از هرچیزی می‌داند که چه شخصی مخاطب اوست و می‌تواند مشتری را با نام‌خانوادگی‌اش خطاب کند که همین مورد سبب افزایش وفاداری و ایجاد اعتماد به نفس در مشتری خواهد شد.

اگر سوابق رفتاری فرد تماس‌گیرنده در پنجره‌ای که هم‌اکنون پیش روی پاسخ‌دهنده باز شده است، درج شده باشد، بنابراین او می‌داند که با چه نوع مشتری در حال صحبت است و نحوه‌ی پاسخگویی خود را متناسب با سوابق رفتاری مشتری انتخاب می‌نماید؛ اگر مشتری عموما یک مشتری خشمگین بوده است، پس باید با ملایمت هرچه بیشتر با او رفتار شود، اگر یک مشتری با سؤالات تکراری و متعدد در حال تماس است، باید با صبر و شکیبایی بالاتری با او مکالمه کرد.

مشخصات فرد تماس‌گیرنده در سیستم ویپ، شخص پاسخ‌دهنده را از پرسیدن سؤالات تکراری پیرامون موضوعات بالا از شخص تماس‌گیرنده بی‌نیاز می‌کند. اطلاعاتی که در این پنجره نمایش داده می‌شود در واقع از مرکز داده‌‌ای که به آن متصل است، بازخوانی و سپس به سمت نرم‌افزار ویپ ارسال می‌شود. مراکز داده‌ می‌توانند شامل سایت، پورتال، یا نرم افزار خاص در هر مجموعه باشند.

قابل ذکر است که ظاهر این نرم‌افزار بسیار ساده و کاربرپسند است. در صورت دریافت درخواست از جانب هر مجموعه‌ای مبنی بر تغییر ظاهر، رنگ و هر نوع تغییر در این plug-in مورد بررسی و در صورت امکان اعمال خواهد شد.

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به سایت فراداده می‌باشد