امکان شخصی‌سازی منوها برای کاربران ویژه

شخصی‌سازی منوها برای کاربران ویژه

نرم‌افزارهای مبتنی بر ویپ

ویپ - شخصی‌سازی منوی صوتی - کاربران VIP


عموما نرم‌افزارهای ویپ (VoIP) که در تمام دنیا به صورت هسته باز (Open Source) وجود دارند، ممکن است به جهت مقاصد شرکتی و به شکلی هدفمند آن طور که باید، مفید واقع نشوند. به این علت که اکثرا امکاناتی را به صورت پایه و خام در اختیار کاربران می‌گذارند تا با تغییر آن، محصولی قابل قبول و کارآمد خلق شود. شاید کاربران عادی نتوانند به خوبی با امکاناتی که این نوع از سیستم‌ها دارند، ارتباط برقرار کنند و یا از آنها استفاده نماید. قابلیت برنامه نویسی در ویپ که یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های سرویس ویپ است که می‌توان از آن به عنوان یکی از وجوه تمایز ویپ با سانترال نیز یاد کرد، این امکان را به تمامی کاربران ویپ می‌دهد تا از مزایای پیشرفته و خاص‌تری برخوردار شوند که در روند مدیریت ارتباطات با مشتریان و هدفمندسازی تماس‌های سازمانی مفید خواهد بود.

گروه فنی و برنامه‌نویسی فرآوا، همواره، با درنظر گرفتن نیاز مشتریان خود و تعمیم این نیاز به سایر سازمان‌ها جهت ایجاد قابلیت‌های منحصربه‌فرد در ویپ پیشگام است. هر سازمان و مجموعه‌ای که از سیستم تلفن گویای فرآوا در بستر شبکه خود استفاده می‌نماید، این امکان را خواهد داشت تا از ماژول‌های کاربردی (Plug-in) که توسط طراحان و برنامه‌نویسان مجرب و حرفه‌ای طراحی و برنامه‌نویسی شده است، جهت بهبود ارتباط با مشتریان سازمان خود استفاده نماید.

قطعاً هر شرکت یا هر سازمانی تعدادی مشتری یا مخاطب دارد که به‌ صورت ویژه به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌کند و شاید خدمات و محصولاتی خاص را در اختیار این نوع از مشتریان قرار دهد که برای دیگر مشتریان عادی درنظر نمی‌گیرد. سازمان یا مجموعه‌هایی که از خدمات ویپ استفاده می‌کنند، با افزودن برخی قابلیت‌های منحصربه‌فرد می‌توانند در جذب مشتریان و ارتباط با آنها تأثیرگزارتر و موفق‌تر باشند.

در خدمات ویپ (VoIP) می‌توان تماس‌های ورودی مخاطبان ویژه (VIP Users) را به شکلی هدفمند هدایت کرد. با استفاده از این قابلیت، می‌توان منوهای صوتی ویپ (IVR) را برای برخی مشتریان ویژه، به صورت شخصی‌سازی‌شده پخش کرد. مطلب را با ارائه‌ی یک مثال تشریح خواهیم کرد.

برای مثال، در نظر بگیرید یکی از مشتریان ویژه با نام آقای براتی با مجموعه‌ی فراداده تماس می‌گیرد، ویپ اطلاعات تماس آقای براتی، اعم از شماره‌های همراه و ثابت ایشان را در خود ذخیره دارد و یا اینکه از طریق یک پورتال، نرم‌افزار یا هرگونه پایگاه‌داده این اطلاعات خوانده می‌شود، به محض اینکه آقای براتی به وسیله‌ی یکی از شماره‌های خود که قبلا در ویپ ذخیره شده‌اند، تماس بگیرد، به جای پخش منوی اصلی شرکت که واحدها را به صورت منو و زیرمنو معرفی می‌کند، پیغام زیر پخش می‌شود:


جناب آقای براتی، به فراداده خوش‌ آمدید.


بدین ترتیب، می‌توان با استفاده از ویپ علاوه‌بر خدمات کلی یک سازمان، حتی در تماس‌های ورودی نیز از مشتریان ویژه (VIP) استقبال کرد. لازم به ذکر است متن پیغام فوق که در مثال ذکر شد، جهت استقبال از مشتریان ویژه که با شرکت فراداده تماس می‌گیرند، استفاده می‌شود و طبق سلیقه سازمان‌ها قابل‌ تغییر خواهد بود. بدیهی است بدون نصب و راه‌اندازی ویپ امکان فوق میسر نخواهد بود.

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به سایت فراداده می‌باشد