ویپ و ارتباطات یکپارچه (Unified Communication)

ارتباطات یکپارچه یکی از گرایش‌های بازاریابی است که قابلیت ترکیب و تلفیق انواع مختلف سرویس‌های ارتباطاتی و تبدیل آنها به یک سیستم یکپارچه را دارد. در دنیای امروز، این نوع از ارتباطات، متداولترین نوع به شمار می‌آید که دارای اهمیت خاصی می‌باشد.

ارتباطات یکپارچه انواع کانال‌های ارتباطی مانند ارتباط تصویری، صوتی، پیام متنی و غیره را ادغام می‌کند. ویپ (VoIP) به عنوان یک تکنولوژی پایه، قابلیت افزودن سایر نرم‌افزارها و پروتکل‌ها را دارد که در نهایت منجر به ایجاد ارتباطات یکپارچه می‌گردد.

بسیاری از مشاغل سال‌هاست که از مزایای ویپ بهره‌مند می‌شوند، در حالیکه هنوز تعداد کمی از کسب‌وکارها وجود دارند که به استفاده از ویپ روی نیاورده‌اند. برخی از مشاغلی که از ویپ استفاده می‌کنند، به سوی استفاده از ارتباطات یکپارچه در حرکت‌اند، به‌طوری که در سال 2016 از این روند استقبال بی‌نظیری شد.

تأمین‌کنندگان ویپ (VoIP) به سمت ارتقاء زنجیره‌ی ارزش و ایجاد ترکیب مستحکم‌تری از ویپ سوق پیدا کرده‌اند تا بتوانند ارتباطات یکپارچه را برای کاربران ویپ فراهم کنند.

این ترکیب و ادغام توسط فناوری همتا به همتا (Web Real-Time Communication) انجام می‌شود که امکان ایجاد تماس صوتی و تصویری از طریق مرورگر را فراهم می‌کند به‌گونه‌ای که نیازی به نصب و دانلود افزونه (plug-in) نباشد. بسیاری از مرورگرهای اینترنتی به‌روز، از این فناوری پشتیبانی می‌کنند یا به زودی به امکانات خود اضافه می‌کنند. بدین‌معنا که تماس‌های مبتنی بر IP را می‌توان از طریق دستگاه‌های مختلف برقرار کرد حتی اگر مجهز به ویپ نباشند یا اگر هیچ نرم‌افزار خاصی برای این پلت‌فرم موجود نباشد.
 
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به سایت فراداده می‌باشد